چند سالی می شود که به دلیل تحریم ها و ورود بسیاری از عطرهای تقلبی به داخل کشور، تشخیص عطر اصلی از تقلبی به کاری بس دشوار بدل شده است. طوری که ممکن است حتی افراد بسیار حرفه ای نیز در این کار دچار اشتباه شوند. به همین دلیل یکی از کارهای ضروری پیش از خرید عطر اصلی، این است که به مطالعه راهکارهای تشخیص عطر اصل از تقلبی بپردازید تا از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

 

تفاوت عطر اصل و فیک

تفاوت عطر اصل و فیک

روش های تشخیص عطر اصلی از تقلبی

راه های بسیاری برای شناخت عطر اصل وجود دارد که ریزبینی در هر یک از آن ها می تواند شما را در تشخیص عطر اصلی یاری نماید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با هر یک از این روش ها آشنا شوید.

شناخت قبلی در تشخیص عطر اصلی از تقلبی

ممکن است شما قبلا از عطری استفاده کرده باشید و به دلیل علاقه وافری که به آن داشتید، تصمیم به خرید مجدد آن گرفته باشید. چیزی که می تواند به شما در تشخیص عطر اصل کمک کند، شناختی است که از عطر داشته اید. این شناخت می تواند در رابطه با هر موضوعی باشد. از نوع رایحه و ماندگاری گرفته تا بسته بندی و شکل بطری عطر. فقط کافیست کمی دقت و ظرافت به خرج بدهید تا موفق شوید لذت یک خرید رضایت بخش را تجربه نمایید.

قیمت عطر در تشخیص عطر اصلی از تقلبی

این را بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست. اگر متوجه اختلاف قیمت فاحشی میان نمونه اصلی عطر و آنچه آن را قیمت کرده اید شدید، باید بدانید احتمال اینکه عطر تقلبی باشد بسیار زیاد است. بی واسطه خرید کردن، قاچاق بودن عطر و واردکننده بودن نیز به هیچ عنوان بهانه های درستی برای این اختلاف قیمت زیاد نیستند و نباید به آن ها اعتماد کرد.

مراجعه به سایت برند تولیدکننده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

بهترین و ساده ترین کاری که برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی می توانید انجام دهید، مراجعه به وب سایت برند سازنده آن است. در آنجا می توانید بسته بندی و بطری عطر اصلی را به طور کامل بررسی نمایید و در نهایت با توجه به مشخصات عطر اصلی، موفق به تشخیص عطر اصلی از تقلبی شوید.

توجه به شماره بچکد عطر برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

برای خرید عطر اصل باید به شماره بچ کد آن توجه فرمایید. این شماره معمولا با ایجاد فشار بر روی پایه جعبه ایجاد شده و یا با استفاده جوهر، بر روی آن نقش بسته است. نکاتی که در این مورد باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید به شرح زیر می باشد:

  1. شماره بچکد عطر اصل بر روی جعبه و معمولا در قسمت پایینی عطر ایجاد می شود.
  2. شماره بچکد که بر روی بطری عطر درج شده نباید به شکل برچسب و قابل جدا شدن باشد.
  3. شماره بچکد موجود بر روی جعبه و بطری عطر نباید عدم مطابقتی با یکدیگر داشته باشند.
تشخیص عطر تقلبی از اصلی

تشخیص عطر تقلبی از اصلی

در تصویر سمت چپ بچکد روی جعبه و عطر یکسان است که نشان از اصل بودن عطر دارد اما در تصویر سمت راست به دلیل نبود بچکد بر روی خود عطر، می توان متوجه تقلبی بودن آن شد. لازم به ذکر است که برای استعلام بچکد مورد نظر می توانید از سایت هایی مانند چک فرش برای اصالت عطر استفاده نمایید.

توجه به کیفیت جعبه برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

اگر قصد خرید عطر اصل را دارید، بهتر است پیش از توجه به بطری، جعبه آن را وارسی کنید. در بسیاری از موارد جعبه بی کیفیت با چاپ ضعیف، دلیلی محکم و اساسی بر تقلبی بودن عطر است.

شرکت های تولیدکننده عطر و ادکلن های اصلی، به دلیل اینکه محصولات باارزش و گران قیمت را تولید می کنند، سعی در این دارند که کیفیت را تا حد امکان بالا ببرند. این کیفیت، جعبه عطر را نیز شامل می شود. جعبه عطر اصل از بهترین متریال ها ساخته شده و دارای اجزایی است که عطر را از آسیب های ناشی از ضربه حفظ می کند. اگر به دنبال شناخت و خرید عطر اصلی هستید، بهتر است به این توصیه عمل کرده و جعبه عطر را به خوبی و با دقت فراوان بررسی کنید.

روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

توجه کیفیت بسته بندی برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

عطرهای تولید شده توسط برندهای مطرح تولیدکننده عطر و ادکلن، بسته بندی بسیار ظریف و دقیقی دارند. به طوریکه نایلونی که به دور جعبه عطر اصل پیچیده می شود، هیچ زائده اضافی ندارد و به شکل محکمی دور آن را در بر گرفته است. به علاوه مشاهده هر گونه چسب اضافی در دور جعبه و نایلون آن، تقلبی بودن عطر را اثبات می کند.

توجه به نوع فونت و نمادها برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

برخی نمادها که بر روی عطر اصل وجود دارد، ممکن است با کمی تغییر در عطرهای تقلبی نیز وجود داشته باشند. از جمله آن ها می توان به نماد فلش های موجود در تصویر زیر اشاره کرد. شکل اصلی این نماد در جعبه عطر سمت چپ آورده شده است و نمونه تقلبی آن نیز در سمت راست تصویر قرار دارد. با توجه به نوشته ها متوجه می شوید، نوع فونت به کار رفته در آن ها نیز متفاوت است و تنها افراد بسیار خبره توانایی تشخیص عطر اصلی از تقلبی را با توجه به این موضوع دارند.

همچنین اگر مهارت زیادی در زبان انگلیسی داشته باشید، می توانید متن موجود بر روی جعبه عطر را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونه اشتباه گرامری، متوجه تقلبی بودن عطر مورد نظر شوید.

تفاوت عطر اصلی و تقلبی

تفاوت عطر اصلی و تقلبی

توجه به بطری عطر برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

در بسیاری از موارد با توجه به شکل ظاهری و کیفیت شیشه بطری عطر می توان به تشخیص عطر اصل پرداخت. در مرحله اول، بر روی شکل بطری عطر ریز شوید. کوچک ترین تفاوت در جزئیات بطری می تواند نشان از تقلبی بودن عطر باشد.

اگر متوجه مغایرتی نشدید، می توانید به سراغ کیفیت ساخت بطری بروید. اگر تا به حال بطری عطر اصل را از نزدیک دیده باشید می توانید در یک نگاه به بطری عطر، اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. تولیدکنندگان عطر برای وضوح و شفاف دیده شدن مایع درون بطری عطر اصلی، از شیشه های کریستالی بسیار باکیفیت استفاده می کنند. این وضوح و شفافیت در بطری عطرهای تقلبی به چشم نمی خورد و معمولا از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار می باشند.

توجه به درب بطری برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

چیزی که در اغلب عطرهای اصل مورد توجه قرار می گیرد ولی در عطرهای تقلبی خبری از آن نیست، دقت و ظرافتی است که در طراحی بطری و جعبه آن دارند. این ظرافت به طور معمول در عطرهای تقلبی رویت نمی شوند. این عدم وجود ظرافیت، در درب بطری عطر نیز قابل مشاهده می باشد. هر گونه عدم تقارن در صورتی که جزو طراحی نمونه اصلی عطر نباشد، نشانه ای است از تقلبی بودن عطر مورد نظر.

در صورتی که سعی در ایجاد خراش بر روی درب بطری عطر تقلبی را چه به وسیله ناخن و چه هر وسیله دیگری داشته باشید، متوجه رفتن رنگ آن بخش از درب بطری خواهید شد. حتی ممکن است با انجام این کار خراش هایی بر روی آن ایجاد شود.

تفاوت عطر اورجینال و فیک

تفاوت عطر اورجینال و فیک

توجه به کیفیت متعلقات همراه عطر برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

در نمونه های اصلی، ممکن است عطر درون یک محافظ یا روکش فلزی باشد. حتی ممکن است برای طراحی جذاب تر بطری آن ها، از سنگ های قیمتی و یا آویزهای زیبا استفاده شده باشد. تولیدکنندگان عطرهای تقلبی برای کاهش قیمت تمام شده عطر، از نمونه های پلاستیکی و بسیار بی کیفیت استفاده می کنند که توجه به این مورد نیز می تواند به یکی از روش های آسوده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی تبدیل شود.

توجه به والف یا پمپ عطر برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

والف موجود بر روی عطر اصل، ظاهری کاملا متعارف و صیقلی دارد. این ظاهر جذاب در پمپ عطرهای تقلبی مشاهده نمی شود و به دلیل توجه زیادی که در حین ساخت می طلبد، تولیدکنندگان عطر تقلبی نمی توانند آن را به درستی طراحی کنند.

در صورتی که پمپ موجود بر روی عطر از جنس پلاستیک و فلز باشد، می توان یقین داشت که عطر، اصل می باشد. به دلیل اینکه ساخت پمپ های پلاستیکی ظرافت و دقت بسیاری می طلبد تا مایع عطر از درب آن نشت پیدا نکند، تنها تولیدکنندگان اصلی عطرها از این نوع پمپ استفاده می کنند.

برای استفاده از پمپ های فلزی نیز، باید بطری عطر کیفیت و مقاومت بسیاری در برابر فشار داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است در حین اعمال فشار برای قرار دادن پمپ بر روی آن، بطری از بین برود. تنها والفی که در عطر تقلبی مشاهده می شود، والف استیل است. این روش می تواند یکی از دم دستی ترین روش های تشخیص عطر اصلی از تقلبی باشد.

فرق بین عطر اصلی و فیک

فرق بین عطر اصلی و فیک

توجه به مایع درون بطری برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

بیشتر برندهای مطرح، رنگ های زیادی را در گستره رنگی عطرهای خود قرار نمی دهند و معمولا از گزینه هایی استفاده می کنند که بسیار جذاب بوده و باعث آرامش انسان می شوند. این موارد شامل رنگ های چون آبی، صورتی و سبز لایت می شوند. تیره یا کدر بودن مایع درون بطری، دلیلی قابل اتکا و محکم برای اثبات تقلبی بودن عطر است.

از فروشنده معتبر خرید کنید

تمام نکاتی که در بالا توضیح داده شد برای درصد زیادی از عطرها قابل انجام است ولی برای برخی عطرها اصلی قابل نقض است. مثلا برخی عطرهای اورجینال فاقد سلفون هستند؛ یا برخی دیگر نیز قابلیت استعلام از طریق چک فرش را ندارند. بنابراین مهم ترین نکته ای که می توانیم در رابطه با تشخیص عطر اصل از تقلبی به شما دوستان عزیز یادآور شویم، این است که عطرهای اصل را فقط و فقط از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

یقین داشته باشید که دست فروشان جز عطرهای تقلبی، چیز دیگری نمی فروشند. اگر هم قصد دارید سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید، در ابتدا عطری نسبتا ارزان را خریداری نمایید و پس از آن در صورتی که از اصل بودن آن مطمئن شدید، می توانید عطرهای بعدی خود را به راحتی در آن سایت ثبت کنید.

فروشگاه عطربای با دارا بودن تمامی مجوزهای فروش حضوری و اینترنتی عطر و گارانتی آن، از جمله این فروشگاه هاست که می توانید با خیالی آسوده، عطر اورجینال دلخواه خود را در آن جست و جو کرده و ثبت سفارش نمایید.

سخن پایانی…

این مقاله را با این هدف در سایت عطربای منتشر می کنیم تا بتوانیم در خریدی مطمئن همراه و یاریگر شما دوستان و عزیزان باشیم. خریدی که در آن با دانستن مشخصات عطرهای اصل، توانسته باشید انتخابی مناسب داشته باشید. در پایان مقاله این نکته نیز قابل ذکر است که هیچ گاه کم بودن ماندگاری یک عطر نمی تواند دلیل بر تقلبی بودن آن باشد. چرا که برخی عطرها مانند عطرهای خنک ذاتا ماندگاری کمتری نسبت به عطر گرم دارند. علاوه بر این عطرها در انواع مختلف پرفیوم، ادو پرفیوم و… تولید می شوند و هرچه غلظت عطر مورد نظر کمتر باشد ماندگاری آن نیز کم است.